Cu concurența crescândă din partea producătorilor auto chinezi și alții, șeful Tesla, Elon Musk, a dezvăluit marți că compania sa plănuiește să înceapă producția unor modele noi, mai accesibile, „la începutul anului 2025, dacă nu chiar la sfârșitul acestui an”. Notabil, acest termen este mai devreme decât data menționată anterior, care era sfârșitul anului 2025, deși rămâne de văzut dacă Musk va reuși să respecte acest nou termen pentru începerea producției.
Vestea a venit odată cu publicarea celor mai recente cifre trimestriale ale Tesla. Veniturile producătorului de vehicule electrice au fost de 21,3 miliarde de dolari, în scădere față de 23,3 miliarde de dolari raportate pentru aceeași perioadă de trei luni de anul trecut și de asemenea în scădere față de 25,2 miliarde de dolari raportate în trimestrul anterior. Profitul a ajuns la 1,1 miliarde de dolari, marcând o scădere de 55% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
De asemenea, producătorul auto a prezentat funcția de ridesharing pentru aplicația sa, pe care dorește să o utilizeze pentru serviciul său de robotaxi. Musk a spus mai devreme în această lună că Tesla va dezvălui primul său vehicul robotaxi în august, deși înainte de a putea începe să accepte pasageri plătitori, reglementatorii vor trebui să fie convinși că sistemele autonome ale vehiculului sunt sigure pentru drumurile publice.
Compania a împărtășit cinci capturi de ecran ale funcției de robotaxi, care, după cum vă așteptați, are multe dintre caracteristicile pe care le găsiți în aplicațiile obișnuite de ridesharing, inclusiv o hartă care arată vehiculul în drum spre locul de preluare. De asemenea, sunt afișate alte informații, cum ar fi timpul de așteptare, iar călătorul poate, de asemenea, să facă lucruri precum ajustarea temperaturii interioare a vehiculului la setarea dorită înainte ca vehiculul să apară.
Aceste cifre ale Tesla vin la doar câteva zile după ce producătorul auto a rechemat cel mai nou vehicul electric, Cybertruck, din cauza unei probleme de siguranță cu pedala de accelerație. Într-o perioadă dificilă pentru producătorul auto, acesta a anunțat săptămâna trecută că renunță la 10% din personalul său la nivel global, echivalent cu aproximativ 14.000 de locuri de muncă.
Și în încercarea de a atrage mai mulți clienți și de a concura mai bine cu giganții auto chinezi precum BYD, care fac progrese pe piața vehiculelor electrice, Tesla a redus recent prețurile vehiculelor sale la nivel global și a redus de asemenea costul caracteristicii sale de Autopilotare Completă pentru clienții din SUA.