„Abigail” reprezintă o tentativă dublă de a revigora genurile de filme cu vampiri și case bântuite, și ar fi putut să se numească „Nu-i spune mamei că copilul pe care îl păzesc e mort”. Premisa simplă se transformă însă într-un mic film de groază eficient, deși devine puțin forțat spre sfârșit, dar până atunci, oferă o abordare ingenioasă și inventivă asupra unei situații în care șase persoane încearcă pur și simplu să supraviețuiască peste noapte.
Desigur, copilul vampir are o istorie bine stabilită, inclusiv filmul suedez înfiorător „Let the Right One In” și remake-ul american „Let Me In”. Universal a căutat, de asemenea, să continue să exploateze proaspete perspective din proprietățile sale cu monștri, rezultând o colecție mixtă care include „Renfield” și „The Last Voyage of the Demeter”.
„Abigail” datorează poate o datorie mai relevantă francizei „Scream”, care se află sub îndrumarea creativă a echipei de regie a acestui film, Matt Bettinelli-Olpin și Tyler Gillett, lucrand aici după un scenariu de Stephen Shields și Guy Busick. În plus, ei sunt reuniți cu Melissa Barrera din „Scream”, ale cărei comentarii politice au provocat despărțirea ei de acea franciză, într-o distribuție care îl include pe Angus Cloud, actorul cunoscut pentru „Euphoria”.
Barrera și Cloud sunt acompaniați de Dan Stevens, Kathryn Newton, Kevin Durand și William Catlett în rolul unui grup de infractori fără nume, adunați pentru a răpi o fată de 12 ani, o balerină supranumită Tiny Dancer, a.k.a. Abigail (Alisha Weir, care a jucat un alt copil neobișnuit – deși mai puțin sângeros – în „Matilda the Musical” de pe Netflix).
Promisiunea unei răscumpărări de 50 de milioane de dolari din partea tatălui bogat al copilului este motivul pentru care sextetul trebuie, conform indicațiilor, să petreacă 24 de ore împreună cu copilul într-o vilă izolată, fără telefoane mobile, pentru a evita tentația de a contacta lumea exterioară.
Suficient de simplu, până când lucruri rele încep să se întâmple, făcând grupul să se întrebe mai întâi cine ar putea fi tatăl fetei și ulterior cum cineva pare să-i elimine în cel mai sângeros mod posibil.
Deși există o formulă evidentă pentru acest tip de conținut, cineaștii fac tot posibilul să se joace cu aceasta, integrând dialoguri destul de amuzante (și ocazional sumbre) legate de absurditatea întregii situații. Chiar dacă aceasta duce în cele din urmă la cel puțin o complicație în plus, până atunci „Abigail” a oferit suficient din ceea ce publicul așteaptă, plus câteva surprize.
În măsura în care acest lucru se realizează fără prea multe explicații inutile sau încălcări excesive ale regulilor bine înțelese ale lore-ului vampirilor, filmul depășește o idee care, sincer, părea greu de extins mult dincolo de reclamele de două minute.
Poate că datorită așteptărilor modeste, dar după aceste măsuri, „Abigail” face în mare parte pașii corecți, și până la final, micuța dansatoare și răpitorii ei au avut cu adevărat o zi plină.